söndag, juni 03, 2012

Uppdaterat: Båstträff onsdagen 13 Juni kl 18. Var?

(Ähum, jaha ... Få se hur det här går till nu'rå ...)

Lotten sade att jag skulle annonsera här att jag är intresserad av att träffa andra båsmedlemmar nu när jag kommer till Sverige. Så då gör jag det!

Jag kommer till Stockholm på fyra veckor, för bl a plugg men tänkte även ta tillfället i akt och träffa nygamla cybervänner. Efter att ha hängt i båset i flera år är jag ju hemskt nyfiken på hur alla ser ut bakom nicken. Så om någon har lust att träffas en kväll i storstaden, hör av er!

Här är kvällar som jag för tillfället är ledig:
* hela veckan 11-16 Juni efter kl 17 (hela lördagen)
* 18 och 20 Juni efter ca 19:30
* 21 Juni och hela Midsommarhelgen
* 25 och 27 Juni efter ca 19:30
* hela veckan 2-6 Juli efter kl 17 (hela lördagen)

Dessutom kommer jag vara ledig en del morgnar eller mitt på dagen, beroende på vecka ... Skriv upp vad som passar så skall jag försöka pussla ihop något och kom gärna med förslag på var man kan träffas.

Dina

PS Ungarna tycker inte jag är riktigt klok som bestämmer träff över internet med folk jag inte känner ... ;-)

21 kommentarer:

Anna sa...

Kul, Dina! Jag kan bara vara med om det är före 19 juni (och kanske inte ens då). Men jag hoppas att ni får ihop det Här läser ju inte bara de som kommenterar på Lottens blogg, utan du har chans att träffa en massa andra trevliga också!

Anna sa...

PS Doodle är ett väldigt praktiskt sätt att hitta ett datum som passar många: http://www.doodle.com/

Lotten Bergman sa...

Utmärkt, bra jobbat! Och så kan alla som har blogg länka hit så blir det så bra så!

(Och jag anpassar mig efter det datum som väljs.)

Pysseliten sa...

Vi kommer! /Pysse & PK. (Gärna midsommarafton)

Lotten Bergman sa...

Fast just på midsommarafton tror jag att de 57 som jag har bjudit in till vårt hus kommer att bli irriterade om jag inte närvarar.

Pysseliten sa...

Ok, så antingen får du ta med hela klabbet, eller så ses vi en av dom andra dagarna! Vi kan nog alla föreslagna datum och tider.

Dina sa...

Nu har jag gjort en Doodle poll på tre datum valna på måfå. (Kul app!)
Här är länken: http://www.doodle.com/m3e9i5kc58ncgq4y
Så får vi se hur många som kan och när ... (Annars tar vi tre andra datum :-) )
Dina

Anna sa...

Jag testar att länka länken: Dinas datumförslag på Doodle

Dina sa...

Av de fyra (fem om man räknar Pysse som två) som svarat tills nu kan vi alla onsdagen 13 Juni. Skall vi vänta en dag till eller spika?

Pysseliten sa...

Jag åker från Uppsala, kanske med en kollega eller tåg eller egen bil och i sista fallet får ju självklart fler plats om någon vill med. PK tror jag kommer, då blir vi två, men han befinner sig i Skockholmen hela dagen.

Dina sa...

Men VAR people? Känner ju inte till Stockholm ...

Dina sa...

(Såg att Nicklas rekommenderat något Indiskt på Söder men eftersom jag inte vet vad som är trevligt, prisvärt, enkelt att ta sig till osv så blir jag glad om någon annan tar beslut om ställe.)(Tack!)

Pysseliten sa...

Dina, detta är mitt förslag: www.sahara.se
Det är en restaurang som serverar libanesisk mat. Klent och ganska dyrt ölutbud, men maten är god. Mysig miljö! Nära Centralen.

Pysseliten sa...

Annars är väl samma restaurang som Nicklas ska till en bra idé, då kanske vi blir fler ...

Dina sa...

Hej igen!
Karin har erbjudit sitt kök vid Mosebacke, Slussen, som bloggträffsplats. (Hon skickade en bild; helt vidunderlig vy!)
Där kan vi ha knytisliknande förtäring och definitivt öva på busvisslingar.
Hur låter det?

Skriv till mig på crochetacake@gmail.com så vidarebefodrar jag adressen.

Dina

Karin sa...

Centralt läge, prisvärt och busvisslingsvänligt, skrev Dina. Det måste ju vara hos mig, tänkte jag. T-bana till Slussen. Niklas kanske kan titta in på väg till/från Shanti?

örjan sa...

Karin: Nära dig? Mosebacke? Men om det spöregnar? Hur göra då?

örjan sa...

Förlåt missade din kommentar från 9 juni.

Pysseliten sa...

Vi kommer BÅDATVÅ! Men vi blir lite sena ... åker åt fel håll i trafiken ikväll.

Lotten Bergman sa...

Jag kommer också, men jag kommer lite s… hm, när ska vi vara där? Hur som helst: mitt tåg står stilla (gah!) och jag har ett annat stopp att göra först på andra sidan Söder.

Lotten Bergman sa...

Ja just det, kl 18 står det ju klart och tydligt! (Jag var inte ordningsman i skolan.)